Uslovi korišćenja

OPŠTI USLOVI POSLOVANJA U POGLEDU PRUŽANJA USLUGA - OBUKA I PRODAJE PUTEM INTERNET PRODAVNICE

I. UVOD

Ovi Opšti uslovi poslovanja („OUP“) definišu postupak, uslove, prava i obaveze u vezi sa pružanjem usluga obrazovanja iz oblasti menadžmenta („Usluga“), između MOKROGORSKA ŠKOLA MENADŽMENTA DOO MOKRA GORA, sa sedištem u mestu Mokra Gora-naselje Mećavnik bb, grad Užice, matični broj 20792191, PIB 107388412, telefon br: +381 11 543 234 („MŠM“ ili „Pružalac usluge“) kao pružaoca usluge i zainteresovanog lica – klijenta („Klijent“ ili „Naručilac“). OUP uređuju i uslove prodaje putem internet prodavnice MŠM-a na internet stranici www.mokrogorska.rs. Opšti uslovi poslovanja stupaju na snagu dana 21.07.2025. Izmena OUP nije od uticaja na trenutno aktivne ugovorne odnose u vezi sa Obukom, osim ukoliko Klijent ne da svoju pisanu saglasnost za primenu novih i izmenjenih OUP. MŠM zadržava pravo da izmeni ili dopuni ove OUP u bilo kom trenutku, dok će svaka izmena biti bez odlaganja objavljena na internet stranici mokrogorska.rs. Klijent/Kupac je dužan da se upozna sa sadržinom OUP pre zaključenja ugovora, odnosno svake izvršene porudžbine u Internet prodavnici.

II. OSNOVNI POJMOVI

Predugovorna faza predstavlja inicijalnu fazu u kom Klijent izražava volju za uspostavljanje poslovne saradnje sa MŠM u pogledu Obuke; Ponuda predstavlja predlog za zaključenje ugovora koji MŠM upućuje Klijentu nakon Predugovorne faze, i ista sadrži sve bitne elemente ugovora radi pohađanja Obuke. Ovi OUP predstavljaju integralni deo Ponude; Programski dokument je dokument sačinjen od strane Pružaoca usluge, koji definiše vrste i sadržaj programa obuke i obrazovanja koje sprovodi Pružalac usluga („Obuka“), način, vreme i mesto pružanja Usluga, pravila ponašanja Studenata i druga pitanja u vezi sa pružanjem Usluge. Obaveštenje o obradi podataka o ličnosti je dokument kojim Pružalac usluga ispunjava svoje obaveze iz Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i kojim upoznaje Studente/Klijenta o vrsti podataka o ličnosti koje obrađuje, svrhama obrade, pravnim osnovima obrade, periodu čuvanja, pravima Studenata u pogledu njihovih podataka o ličnosti koji su predmeta obrade i drugim pitanjima iz ove oblasti; Politika privatnosti predstavlja dokument koji uređuje na koji način MŠM prikuplja i obrađuje lične podatke kao rukovalac podacima. Učesnici u vezi sa pružanjem Usluge : MŠM/Pružalac usluge, Klijent/Naručilac, Student MŠM je privredno društvo koje se bavi pružanjem usluga obrazovanja iz oblasti menadžmenta, unapređenja poslovanja i organizacije poslovnih događaja u kojim oblastima ima dugogodišnje značajno znanje i iskustvo, Klijent je pravno lice koje želi da unapredi svoje poslovanje tako što će omogućiti da Student stekne nova znanja, iskustava i veštine pohađanjem Obuke; Student je lice koje je upućeno od strane Naručioca da pohađa odabrani program Obuke u skladu sa Programskim dokumentom, i sa kojim je Pružalac usluga obavio intervjuu i doneo odluku da se takvom licu odobrava da pohađa odabrani program Obuke; Internet prodavnica je veb lokacija na internet stranici MŠM-a mokrogorska.rs, a na kojoj je moguće obaviti kupovinu Proizvoda; Proizvod predstavljaju kotizacije za konferencije, specijalne obuke, ulaznice za događaje, i sl, a koje je moguće kupiti putem Internet prodavnice. Kupac predstavlja pojam kako je definisano ovde članom 14. OUP-a.

III. PREDMET OUP-a

Predmet OUP-a je uspostavljanje poslovne saradnje između MŠM i Klijenta, tokom koje će MŠM organizovati i pružati Uslugu Klijentu odnosno Studentima, sve na način i pod uslovima utvrđenim Programskim dokumentom i ovim OUP, za odgovarajuću protivnaknadu. Predmet OUP-a je i regulisanje uslova kupoprodaje Proizvoda putem Internet prodavnice, prava i obaveze Kupca, te ostala pitanja od značaja za funkcionisanje Internet prodavnice.

IV. PREDUGOVORNA FAZA U POGLEDU POHAĐANJA OBUKE

Klijent svoju volju za uspostavljanje poslovne saradnje sa MŠM izražava stupanjem u kontakt putem popunjavanja formulara koji se nalazi na internet stranici mokrogorska.rs ili iniciranjem usmene komunikacije putem telefona i/ili održavanjem sastanka sa ovlašćenim licima MŠM. MŠM tokom predugovorne faze od Klijenta može zahtevati informacije i dokumentaciju, u vezi sa poslovanjem Klijenta, u vezi sa Studentima i drugu dokumentaciju na osnovu koje MŠM može da donese odluku da li će uspostaviti poslovnu saradnju sa Klijentom i da li prihvata da Uslugu pruži predloženim studentima. U toku predugovorne faze MŠM ima potpuno, slobodno i diskreciono pravo da donese odluku da li će uspostaviti poslovnu saradnju sa Klijentom, a Klijent nema pravo da od MŠM zahteva bilo kakvu naknadu troškova ili štete ako do zaključenja ugovora i uspostavljanja saradnje ne dođe. Tokom Predugovorne faze MŠM ne stiče pravo na bilo kakvu naknadu od Klijenta. Ukoliko MŠM donese odluku da uspostavi saradnju sa Klijentom, uputiće mu obavezujuću Ponudu.

V. PONUDA ZA OBUKU

MŠM Klijentu upućuje Ponudu u elektronskoj formi, putem ERP softvera. Ponuda je obavezujuća bez potpisa i pečata. Opšti uslovi poslovanja predstavljaju integralni deo Ponude, i prihvatanjem Ponude Klijent prihvata i OUP. Validnost ponude je 7 dana od dana dostavljanja Klijentu. Nedostavljanje odgovora na Ponudu smatraće se da je Ponuda odbijena. U slučaju da Klijent izjavi da Ponudu prihvata ali istovremeno predlaže da se ista u nečemu izmeni ili dopuni, smatraće se da je Ponudu odbio, a MŠM ima diskreciono pravo da uputi novu Ponudu na koju će se primenjivati isti uslovi kao kada se upućuje inicijalna Ponuda. Danom prihvata ponude od strane Klijenta smatra se da je zaključen ugovor o pružanju usluga. Smatra se da je Ponuda prihvaćena ukoliko Klijent odnosno ovlašćeno lice Klijenta preduzme bilo koju od navedenih radnji: a) u pisanoj formi (uključujući email komunikaciju) izjavi da Ponudu prihvata; b) Ponudu potpiše elektronskim potpisom ili c) izvrši uplatu naknade iz Ponude u celosti. U slučaju da Klijent ne izvrši uplatu u celosti, smatra se da ugovor nije zaključen.

VI. FORMA UGOVORA O PRUŽANJU USLUGE RADI POHAĐANJA OBUKE

Sva prava i obaveze ugovornih strana su uređena Ponudom tako da Ponuda i prihvat ponude predstavljaju integralnu celinu i čine jedinstveni ugovor o pružanju usluge („Ugovor“). U slučaju da ugovorne strane naknadno žele da izmene uslove iz Ugovora, to može isključivo biti urađeno u pisanoj formi.

VII. PRAVA I OBAVEZE UČESNIKA OBUKE

Obaveze Pružaoca usluge

Pružalac usluga će Naručiocu pružiti usluge iz Programskog dokumenta s tim da se naročito obavezuje da:
  • obezbedi kvalitetno izvođenje predavanja i svih drugih oblika nastave od strane predavača, prema rasporedu iz Programskog dokumenta i rasporedu predavanja koji Pružalac usluga blagovremeno saopšti Studentima;
  • blagovremeno obaveštava Studenta o rasporedu održavanja aktivnosti iz Programskog dokumenta sa vremenom i mestom održavanja aktivnosti, ukoliko isto nije već sadržano u Programskom dokumentu;
  • nastoji da obezbedi blagovremeno i tačno informisanje Studenta u pogledu načina održavanja aktivnosti iz Programskog dokumenta, ciljevima, metodama i sadržajima iz Programskog dokumenta, sadržajima, metodama, kriterijumima i merilima ispitivanja koja su predviđena Programskim dokumentom, načinu ostvarivanja uvida u rezultate ispitivanja i ocenjivanja izvršenih zadataka od strane Studenta u skladu sa Programskim dokumentom, ukoliko isto nije već sadržano u Programskom dokumentu;
  • obezbedi Studentu korišćenje računarskih programa i interneta ukoliko je predviđeno Programskim dokumentom na način i pod uslovima utvrđenim Programskim dokumentom;
  • vrši evaluacije rada Studenta u skladu sa Programskim dokumentom;
  • izda Studentu uverenje, potvrdu ili drugo pismeno o sticanju zvanja i/ili veština nakon okončanja Obuke ukoliko je isto utvrđeno Programskim dokumentom i nakon što se ispune uslovi za navedeno propisani Programskim dokumentom.
Pružalac usluga se obavezuje da organizuje i pruža usluge iz Programskog dokumenta po svim standardima koji važe za ovu vrstu delatnosti i po propisima vezanim za ovakve delatnosti. Pružalac usluga pre početka ili u toku trajanja Obuke, ima pravo da Programski dokument izmeni, što uključuje ali se ne ograničava na promenu predavača, termina održavanja aktivnosti iz Programskog dokumenta i dr. Takve izmene ne utiču na obaveze Naručioca prema Pružaocu usluga i Naručilac i/ili Student su dužni da se pridržavaju tako izmenjenog Programskog dokumenta. Pružalac usluge ima pravo da otkaže Obuku u slučaju nedovoljnog broja studenata ili više sile. Klijent i/ili Student nemaju pravo na naknadu štete u ovom slučaju. Pružalac usluga nije dužan da Studentima obezbedi smeštaj i prevoz u i do mesta gde se pružaju usluge, niti ishranu Studenta tokom pružanja usluga.

Obaveze Naručioca

Naručilac se obavezuje da izvrši plaćanje naknade Pružaocu usluga. Naručilac se, sa ciljem omogućavanja Pružaoca usluge da izvrši svoju obavezu, obavezuje da:
  • Pružaocu usluga dostavi spisak Studenata koji će biti polaznici Obuke sa imenom i prezimenom Studenta, nazivom poslodavca Studenta, pozicijom kod poslodavca, i-mejl adresom Studenta i kontakt telefonom Studenta u roku od 7 dana pre početka prve aktivnosti iz Programskog dokumenta;
  • upozna Studente sa svim obavezama Studenata koje imaju u skladu sa ovim Ugovorom i Programskim dokumentom pre početka aktivnosti iz Programskog dokumenta;
  • Dostavi Studentu Programski dokument pre početka pružanja usluga iz Programskog dokumenta.
  • obezbedi da se Student pridržava svojih obaveza i da obezbedi i Pružaocu usluga dostavi potpisanu izjavu Studenta od strane svakog Studenta koji je polaznik Obuke u roku od (uneti rok) pre početka pružanja usluga iz Programskog dokumenta, kojom će Student potvrditi da je upoznat sa ovim Opštim uslovima poslovanja i Programskim dokumentom, te pravima i obavezama koje Student ima, kao i kojom će Student dati saglasnost da se fotografije koje nastanu na Obuci mogu koristiti u promotivne svrhe;
  • solidarno, kao jemac platac, sa Studentom naknadi celokupnu štetu Pružaocu usluga i/ili trećem licu koja nastupi za vreme održavanja aktivnosti iz Programskog dokumenta koju je pričinio Student;
  • omogući da Student nesmetano pohađa aktivnosti iz Programskog dokumenta u vreme kada se sprovode aktivnosti iz Programskog dokumenta.

Prava i obaveze Studenta

Pored prava utvrđenih Programskim dokumentom, Student za vreme trajanja ovog Ugovora ima i sledeća prava:
  • na prisustvovanje predavanjima i svim drugim oblicima nastave za vreme izvođenja aktivnosti iz Programskog dokumenta u skladu sa Programskim dokumentom;
  • na kvalitetno i objektivno ocenjivanje;
  • na blagovremeno i tačno informisanje o svim pitanjima koja se odnose na aktivnosti iz Programskog dokumenta;
  • na izražavanje sopstvenog mišljenja uz poštovanje pravila sadržanih u Programskom dokumentu;
  • na jednake uslove pohađanja aktivnosti iz Programskog dokumenta kao i drugi Studenti;
  • na različitost i zaštitu od diskriminacije;
  • na poštovanje ličnosti, dostojanstva, časti i ugleda.
Pored obaveza utvrđenih Programskim dokumentom, Student je za vreme pohađanja aktivnosti iz Programskog dokumenta obavezan da:
  • uredno ispunjava nastavne i druge obaveze utvrđene Programskim dokumentom, kao i one koje odrede predavači u skladu sa Programskim dokumentom pod uslovima i u rokovima utvrđenim Programskim dokumentom i/ili odlukama Pružaoca usluga;
  • se ponaša u skladu sa pravilima utvrđenim Programskim dokumentom;
  • poštuje prava drugih Studenata i/ili zaposlenih kod Pružaoca usluga i/ili lica angažovanih od strane Pružaoca usluga;
  • se ponaša na način na koji neće narušavati ugled Pružaoca usluga;
  • naknadi celokupnu štetu koju je pričinio Pružaocu usluga i/ili trećem licu koja nastupi za vreme održavanja aktivnosti iz Programskog dokumenta.
U slučaju da je Student sprečen iz opravdanih razloga da fizički prisustvuje Obuci, Pružalac usluge će Studentu na njegov zahtev omogućiti da:
  • učestvuje na Obuci putem on-line video veze;
  • dobije pristup platformi na kojoj se nalaze snimci predavanja i materijali za učenje;
Izuzetno, po odobrenju Pružaoca usluge, može se odobriti drugi termin za pohađanje Obuke u okviru plana rada škole.

Povreda obaveza i odustanak od Obuke od strane Studenta

Student je dužan da se pridržava obaveza iz OUP i Programskog dokumenta. U slučaju da Student povredi obaveze, Pružalac usluga ima pravo da Studentu uskrati pružanje usluga iz Programskog dokumenta, da zahteva otklanjanje povrede u roku koji Pružalac usluge odredi kao i pravo da raskine ugovor sa Klijentom u odnosu na takvog Studenta. Navedeno nije od uticaja na plaćanje naknade za konkretnog Studenta, već je Klijent dužan da naknadu izmiri u celosti. U slučaju povrede obaveza od strane Studenta, Pružalac usluge će bez odlaganja pisanim putem obavesti Klijenta o tome. Klijent je dužan da naknadu izmiri u celosti i kada Student samoinicijativno, nezavisno od razloga, odustane od pohađanja Obuke, a Pružalac usluge nije dužan da Studentu obezbedi naknadno ili ponovno pohađanje Obuke.

Naknadne izmene od strane Klijenta

Nakon što Naručilac dostavi Pružaocu usluga spisak Studenata koji će biti polaznici obuke iz Programskog dokumenta, ne postoji mogućnost zamene Studenta sa navedenog spiska drugim licem. U slučaju da Klijent ima potrebu da otkaže Obuku za jednog ili više Studenata, Pružalac usluge može, ukoliko je takav zahtev Klijenta upućen najkasnije 14 dana pre dana početka Obuke, Klijentu ponuditi zamenski termin za pohađanje Obuke ili drugu Obuku u toku poslovne godine. Klijent ne stiče pravo na povraćaj naknade

VIII. OSIGURANJE STUDENTA NA OBUCI

Za sve Studente koji pohađaju Obuke Pružalac usluge ima zaključenu polisu osiguranja od nezgode.

IX. NAKNADE I TROŠKOVI OBUKE

Klijent je dužan da izmiri naknadu Pružaocu usluge koja je sadržana u Ponudi. Klijent je dužan da naknadu u celosti izmiri najkasnije 7 dana pre dana početka odabrane Obuke, osim ukoliko drugačije nije regulisano Ponudom ili posebnim ugovorom između Klijenta i MŠM. Učešće na obrazovnom programu je obezbeđeno isključivo blagovremenom isplatom naknade u celosti. Visina naknade je izražena bez PDV i ista se isključivo odnosi na Uslugu i ne uključuje smeštaj, transport, ishranu, materijale za rad i druge troškove osim ukoliko drugačije nije navedeno u Ponudi. Pored naknade za Obuku, Klijent snosi i sve troškove u vezi sa izvođenjem Obuke, uključujući a ne ograničavajući se na troškove predavača, te same organizacije Obuke. MŠM može, po sopstvenoj oceni da Klijentu odobri popust na usluge, naročito uzimajući u obzir godišnji obim posla i saradnje sa Klijentom.

X. ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI

Na postupanje Pružaoca usluga sa kao i podacima o ličnosti koji od strane Klijenta ili Studenta budu dostavljeni, kao i na prikupljanje i obradu podataka o ličnosti primenjuju se propisi koji uređuju zaštitu podataka o ličnosti. Pružalac usluge će Studentu dostaviti Obaveštenje o obradi podataka o ličnosti. Informacije koje Klijent u vezi sa svojim poslovanjem dostavlja Pružaocu usluge predstavljaju poverljive informacije.

XI. PRAVA INTELEKTUALNE SVOJINE

Naručilac i svaki Student prihvata i razume da sve informacije i dokumenta koja mu budu dostupna po osnovu Ugovora sa Klijentom, a koja je obezbedio Pružalac usluga, pripadaju isključivo Pružaocu usluga ili trećim licima, kao i da Naručilac i/ili Student ne polažu bilo kakvo pravo ili zahtev na iste, niti imaju pravo da iste beleže i/ili umnožavaju u celosti ili delimično, bilo kojim sredstvima, u bilo kom obliku, na bilo koji trajni ili privremeni, posredni ili neposredni način, stavljaju u promet prodajom ili drugim načinom prenosa svojine, daju u zakup, izvode, predstavljaju, emituju ili javno saopštavaju. Klijent i Student potvrđuju da su upoznati da je Pružalac usluga slobodan da, bez naknade, koristi i objavljuje radove koje Student izradi tokom realizacije aktivnosti iz Programskog dokumenta, za potrebe pružanja usluga iz oblasti obrazovanja koje su iste ili slične uslugama iz Programskog dokumenta. Student je obavezan da u svom radu tokom realizacije aktivnosti iz Programskog dokumenta ne krši prava intelektualne svojine trećih lica, što uključuje ali se ne ograničava na plagiranje dela intelektualne svojine bilo kojeg lica u celosti ili delimično na bilo koji način, i da sav rezultat rada Studenta bude originalan, pa je u tom smislu Naručilac dužan da Pružaoca usluga zaštiti od svih zahteva trećih lica u pogledu prava intelektualne svojine koja Pružalac usluga stiče na osnovu ove odredbe.

XII. KOMUNIKACIJA

Primarni način komunikacije između Pružaoca usluge i Klijenta je putem adrese elektronske pošte registrovane u Agenciji za privredne registre za svakog od navedenih subjekata. Pored ovih adresa i uporedo sa njima, Pružalac usluga i Klijent mogu koristiti i druge adrese, bilo elektronske, bilo fizičke u skladu sa postignutim dogovorom ili poslovnom praksom. U pogledu zvaničnih obaveštenja koje Pružalac usluga upućuje Klijentu, smatraće se da je uredno i blagovremeno dostavljanje obaveštenja izvršeno danom slanja na adresu elektronske pošte registrovane u Agenciji za privredne registre ili na adresu elektronske pošte koja je uobičajno služila za komunikaciju između Pružaoca usluga i Klijenta. Izuzetak predstavlja dostavljanje za koje je zakonom predviđeno lično dostavljanje, koje će se u tom slučaju, pored elektronske dostave, biti izvršeno i slanjem preporučene pošiljke na adresu sedišta primaoca registrovane u Agenciji za privredne registre.

XIII. OSTALE ODREDBE

Viša sila

Ukoliko nastane neka izvanredna situacija koja se može okvalifikovati kao viša sila, a usled koje je Pružalac usluga sprečen da izvršava svoje ugovorne obaveze, ugovorne obaveze Pružaoca usluga će biti suspendovane tokom perioda trajanja više sile. Pružalac usluga je dužan da o nastupanju okolnosti koje se moraju smatrati višom silom, kao i o očekivanom prestanku dejstva okolnosti koje predstavljaju višu silu, blagovremeno obavesti Naručioca i Studenta. Pružalac će nastaviti sa pružanjem usluga iz Programskog dokumentu kada prestane trajanje više sile. Višom silom, u smislu ovog člana Ugovora, se imaju smatrati naročito: rat, požar, poplava, zemljotres, velika oluja, politički nemiri, štrajkovi, obavezujuće odluke i akti državnih organa, pandemija virusa i slično.

Trajanje Ugovora

Ugovor između Klijenta i Pružaoca usluge se zaključuje za period trajanja pružanja usluga koji je naveden u Programskom dokumentu. Pružalac usluga može da raskine Ugovor i prestane sa pružanjem usluga u odnosu na pojedinačnog Studenta u skladu sa ovim Ugovorom bez ostavljanja otkaznog roka, ukoliko Naručilac ne plaća naknade u ugovorenom roku za takvog pojedinačnog Studenta u skladu sa Ugovorom i/ili Programskim dokumentom. Ukoliko Pružalac usluga raskine Ugovor u skladu sa ovom odredbom, Naručilac nema pravo da od Pružaoca usluga zahteva vraćanje iznosa koji je platio do dana raskida Ugovora. Pored toga, Naručilac je dužan da plati Pružaocu usluga sve dospele obaveze do dana raskida, kao i preostali iznos ugovorene naknade i to na ime naknade štete koju Pružalac usluga trpi, s obzirom da je Pružalac usluga uložio značajna sredstva, preduzeo organizacione mere i preuzeo unapred obaveze za ceo period trajanja aktivnosti iz Programskog dokumenta.

Merodavno pravo i nadležnost suda

Za ugovorni odnos između Klijenta i Pružaoca usluge je merodavno srpsko pravo. Svi eventualni sporovi će se rešavati sporazumno, a sporove koje ne reše sporazumno, rešavaće Privredni sud u Beogradu.

Odnos OUP i posebnog ugovora o pružanju usluga

Ukoliko Klijent i Pružalac usluge zaključe poseban ugovor o pružanju usluga, odredbe takvog ugovora o pružanju usluga će imati prednost u odnosu na ove OUP u slučaju nesaglasnosti. Za sve što nije regulisano posebnim ugovorom o pružanju usluga, primenjivaće se važeći OUP.

XIV. KUPOVINA PUTEM INTERNET PRODAVNICE

Prema Zakon o zaštiti potrošača (“Sl. glasnik RS”, br. 88/2021, u daljem tekstu: “ZZP“), kupovina putem Internet prodavnice se smatra kupovinom na daljinu. Kada su u pitanju kupci internet prodavnice – fizička lica primenjuje se ZZP, dok se na uslove prodaje putem internet prodavnice kada su u pitanju kupci – pravna lica primenjuje Zakon o obligacionim odnosima (“Sl. list SFRJ”, br. 29/78, 39/85, 45/89 – odluka USJ i 57/89, “Sl. list SRJ”, br. 31/93, “Sl. list SCG”, br. 1/2003 – Ustavna povelja i “Sl. glasnik RS”, br. 18/2020). Objavljivanjem OUP-a, smatra se da je MŠM kao prodavac u skladu sa ZZP ispunio dužnost obaveštavanja kupca – fizičko lice u skladu sa članom 26. stavovi 1. i 2. i čl. 12 ZZP. Kupac je punoletno, poslovno sposobno fizičko lice - posetilac internet prodavnice koji daje nalog za izvršenje platne transakcije u cilju kupovine odnosno plaćanja Proizvoda („Kupac“), dok se MŠM smatra trgovcem u smislu ZZP-a. Kupac tokom procesa kupovine izjavljuje da ispunjava uslov iz prethodnog stava i da je poslovno sposoban za zaključenje ugovora o prodaji. Prihvatanjem OUP-a tokom procesa kupovine i plaćanjem, a što obavezno uključuje i ostavljanje svoje email adrese, Kupac je saglasan da mu fiskalni račun bude dostavljen isključivo elektronskim putem odnosno na email. U slučaju da je Kupac pravno lice, a što se tokom procesa kupovine posebno potvrđuje, posetilac Internet prodavnice koji unosi podatke i poručuje Proizvode time potvrđuje i garantuje da ima svojstvo lica ovlašćenog da zaključi ugovor na daljinu u ime i za račun tog pravnog lica. Odredbe ovog člana 15 OUP-a, a iz kojih proističe da se iste primenjuju na fizička lica kao potrošače u smislu ZZP, ne mogu se primeniti na kupce koji su pravna lica. Ukoliko se za kupovinu izvrši plaćanje platnom karticom privrednog društva/preduzetnika, u tom slučaju MŠM, niti Banka ne odgovaraju za poreske kao i druge zakonske obaveze koje prate platnu transakciju i pravni posao na osnovu kojeg je transakcija izvršena, niti bilo koje druge poreze.

Naručivanje

U Internet prodavnici, Kupac može obaviti kupovinu ostavljajući svoje podatke neophodne za realizaciju kupovine odnosno dostavljanje proizvoda (ime, prezime, adresa, e-mail, broj telefona, PIB, naziv funkcije u pravnom licu i drugo). Pre porudžbine, potrebno je da Kupac detaljno pročita ove OUP, kao i Politiku privatnosti, te i da se sa njima upozna i da ih prihvati. Prihvatanjem OUP i Politike privatnosti, Kupac potvrđuje da su mu poznate odredbe istih, odnosno da mu je pružena mogućnost da se upozna sa njihovom sadržinom, te da je, pre izvršene porudžbine, na jasan i razumljiv način ispunjena obaveza MŠM u pogledu obaveštavanja Kupca. Ukoliko Kupac ima neka dodatna pitanja ili nejasnoće vezano za OUP može se obratiti na mejl adresu office@mokrogorska.rs ili putem telefona na broj +381 11 543 234. Za kupovinu putem internet prodavnice potrebno je učiniti sledeće korake: 1) naručivanje izborom proizvoda 2) opredeljivanje da li je Kupac fizičko lice starije od 18 godina i poslovno sposobno da stupi u ovaj ugovor/ ili pravno lice 3) upisivanje ličnih/osnovnih podataka i prihvatanje OUP i Politike privatnosti 4) izbor načina plaćanja 5) potvrda porudžbine koja se dostavlja od strane MŠM-a na ostavljenu mejl adresu Kupca. Porudžbinu je moguće opozvati do izvršenja plaćanja u skladu sa ovim OUP.

Plaćanje

Plaćanje Proizvoda na Internet prodavnici je moguće izvršiti na jedan od sledećih načina:
1) Platnim karticama
Plaćanje proizvoda na našoj internet prodavnici je moguće izvršiti na jedan od sledećih načina: platnim karticama - VISA, MasterCard, Maestro, AMEX i DinaCard. koje podržavaju plaćanje preko interneta. Plaćanje karticama je realizovano u saradnji sa AllSecure doo i Banca Intesa i obavlja se na bezbedan i sertifikovan način preko AllSecure Paymet Gateway-a, jednostavnim unosom podataka sa platne kartice. Nakon što se unesu podaci o kartici i potvrdi plaćanje, banka autorizuje transakciju i time je porudžbina odobrena i ulazi u dalji proces pripreme za isporuku. Iznos će biti rezervisan na kartici (računu) Kupca i neće biti raspoloživ za drugu namenu. Transakcija će biti kompletirana i iznos skinut sa računa Kupca tek kada su Proizvodi pripremljeni za isporuku. U slučaju da se plaćanje ne kompletira, odnosno iznos se ne skine sa računa do isteka 7 dana od prihvatanja Vaše porudžbine, ta porudžbenica će biti otkazana i izbrisana. Nakon isteka roka od 7 dana, novac rezervisan na računu Kupca se oslobađaju i biće ponovo na raspolaganju. Nakon toga Kupac može ponoviti istu ili novu porudžbinu, i izvrši plaćanje vezano za njih. Proverite kod banke koja je karticu izdala da li Vaša kartica podržava plaćanje preko Interneta. Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacije se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola, primenom najsavremenijih metoda tokenizacije osetljivih podataka, i u skladu sa PCI-DSS standardima. Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni trgovcu. 3D Secure zaštita za sve trgovce i kupce - AllSecure Payment Gateway koristi najviše globalne standarde zaštite i privatnosti podataka. Svi trgovci koji koriste AllSecure Payment Gateway su automatski uključeni u 3D-Secure zaštitu, čime se kupcima garantuje bezbednost kupovine. Brojevi platnih kartica kupaca se ne čuvaju na sistemu trgovca a sami upis se štiti SSL enkripcijom podataka. PCI DSS Standardi - AllSecure Payment Gateway se konstantno usaglašava sa svim zahtevima kartičarskih organizacija u cilju povećanja nivoa bezbednosti trgovaca i kupaca. Od 2005 godine do danas, bez prekida, sistem je sertifikovan kao PCI-DSS Level 1 što predstavlja najviši standard u industriji. PCI Data Security Standard (PCI-DSS) je norma koja definiše neophodne mere bezbednosti pri obradi, čuvanju i prenošenju osetljivih kartičarskih podataka. PCI Standardima se štite osetljivi podaci o korisniku kartice tokom celog procesa plaćanja: od momenta unosa podataka na prodajnom mestu trgovca, tokom komunikacija između trgovca i relevantnih banaka i kartičarskih organizacija, kao i kasnije čuvanje tih podataka. U slučaju povraćaja sredstava Kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, taj povraćaj se vrši isključivo preko iste VISA, MasterCard, Maestro, AMEX i DinaCard kartice koja je korišćena za plaćanje. Ovo znači da će naša banka na naš zahtev obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice. Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu. "All payments will be effected in Serbian currency – dinar (RSD). The amount your credit card account will be charged for is obtained through the conversion of the price in Euro into Serbian dinar according to the current exchange rate of the Serbian National Bank. When charging your credit card, the same amount is converted into your local currency according to the exchange rate of credit card associations. As a result of this conversion there is a possibility of a slight difference from the original price stated in our web site"
2) Plaćanje putem e-banking ili uplatnicom
Nakon što se okonča proces naručivanja izborom proizvoda i ostavljanjem svojih podataka, te izborom ovog načina uplate, Kupcu će na e-mail adresu biti poslate detaljne instrukcije za plaćanje. Uplatu će dalje moći izvršiti preko svog e-banking naloga ili na šalteru banke/pošte. Ukoliko uplata ne bude izvršena u roku od 7 dana, njegova porudžbina će biti automatski stornirana.
3) Plaćanje putem predračuna od strane pravnih lica
Za poručivanje i plaćanje za pravno lice, potrebno je dostaviti sledeće podatke: naziv firme, adresu, PIB i e-mail adresu, ime i prezime i telefon kontakt osobe, radi dostavljanja predračuna.

Izvršena kupovina

Nakon izvršene uredne uplate od strane Kupca, Kupcu će mejlom na mejl adresu koju je Kupac prijavio prilikom kupovine, biti dostavljen e-mail sa potvrdom kupovine, te će MŠM istom prilikom dostaviti ulaznice/potvrde o kotizaciji i/ili drugi dokument u elektronskom obliku. U tekstu mejla i / ili u dostavljenom dokumentu se nalazi uputstvo za korišćenje koje je Kupac u obavezi da sledi.

Cena

MŠM samostalno utvrđuje cene Proizvoda u skladu sa svojom poslovnom politikom i zadržava pravo izmene istaknutih cena. U skladu sa Zakonom, sve navedene cene su izražene u dinarima i sa uračunatim pripadajućim PDV-om sa eventualnom mogućnošću pregleda cene i u evrima. Ne postoje troškovi isporuke Proizvoda kupljenih putem Internet prodavnice, a čija se isporuka vrši putem e-mail adrese u skladu sa članom 14. ovim OUP. U slučaju da nakon izvršenog poručivanja proizvoda, bude utvrđeno da je greškom na sajtu za poručeni proizvod označena pogrešna cena, MŠM će nastojati da Kupca u što kraćem roku obavesti o uočenoj omašci i tačnom iznosu cene koja je za poručeni Proizvod važila u trenutku poručivanja. U tom slučaju Kupac ima pravo da poručeni Proizvod plati po ispravnoj ceni ili da odustane od porudžbine.

Izuzetak od prava na odustanak od ugovora

Kupovina Proizvoda putem Internet prodavnice je obavezujuća i Kupac ne može odustati od izvršene kupovine u smislu člana 36. stav 1 tačke 12 ZZP, s obzirom na to da su Proizvodi povezani sa slobodnim aktivnostima koje se odvijaju u tačno određeno vreme odnosno u određenom periodu (odnosno za koje postoji konkretni rok ili period izvršenja). U skladu sa članom 36 stav 1 tačka 12 i članom 26. stav 1. tačka 6 ZZP, Kupac prihvatanjem ovih OUP izričito izjavljuje da je obavešten od strane MŠM-a da ne može koristiti pravo na odustanak od ugovora, na šta Kupac pristaje. Iznos koji je plaćen na ime kupovine Proizvoda ne podleže refundaciji na subjektivni zahtev, i to prihvatanjem ovih OUP Kupac izričito prihvata.

Otkazivanje i odlaganje događaja i viša sila

Povraćaj novca moguć je samo u slučajevima: 1) otkazivanja događaja, 2) promene datuma, vremena ili lokacije događaja na način koji Kupcu ne odgovara. Predmet povraćaja je isključivo iznos plaćen za Proizvode. Posebni troškovi koje Kupac može imati (troškovi prevoza, smeštaja, poštarine, bankarski troškovi i dr.) se ne nadoknađuju. U svakom slučaju, ukoliko do otkazivanja ili odlaganja događaja dođe usled nastanka okolnosti više sile – spoljne okolnosti van kontrole MŠM-a, koje se nisu mogle unapred predvideti, izbeći niti otkloniti, MŠM nije u obavezi da izvrši povraćaj uplaćenih sredstava Kupcu. Ukoliko Kupac iskoristi Proizvod tj. ulaznicu/potvrdu o kotizaciji za određeni događaj uprkos tome što je došlo do promene datuma, vremena ili lokacije, za iskorišćenu ulaznicu/potvrdu o kotizaciji se ne može naknadno izvršiti povraćaj novca, imajući u vidu da je korišćenjem ulaznice/ potvrde o kotizaciji Kupac prihvatio izmenjene uslove izvršenja usluge. Radi povraćaja novčanih sredstava koja je Kupac uplatio uplatnicom ili putem e-bankinga, Kupac je obavezan da dostavi svoje lične podatke prema instrukcijama MŠM-a. Povraćaj sredstava se vrši isključivo uplatom na dinarski tekući račun Kupca. U slučaju da je plaćanje izvršeno platnom karticom, povraćaj sredstava se vrši uplatom na račun sa kog je izvršeno plaćanje u skladu sa ovim članom 14 OUP.

Reklamacija

Kupac može da izjavi reklamaciju MŠM-u radi ostvarivanja prava u skladu sa ZZP-om, u slučaju nesaobraznosti prodatog Proizvoda odnosno pružene usluge, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka, a sve u zakonskom roku. MŠM je dužan da primi izjavljenu reklamaciju. Kupac može reklamaciju izjaviti:
  • telefonom na broj +381 11 543 234
  • pisanim putem na adresu Mokrogorska škola menadžmenta, Kralja Milana 2, Vukova Zadužbina, Beograd 11000,
  • elektronskim putem na mejl aleksandra.radovanovic@mokrogorska.rs
a sve uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.). MŠM je dužan da Kupcu bez odlaganja izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija. MŠM je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 (osam) dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori Kupcu na izjavljenu reklamaciju. Odgovor MŠM-a na reklamaciju Kupca mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu kupca o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata. Rok za rešavanje reklamacije ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu od dana podnošenja reklamacije. MŠM je dužan da postupi u skladu sa odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost Kupca. Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada Kupac primi odgovor MŠM na izjavljenu reklamaciju i počinje da teče iznova kada MŠM primi izjašnjenje Kupca. Kupac je dužan da se izjasni na odgovor MŠM najkasnije u roku od 3 (tri) dana od dana prijema odgovora MŠM-a. Ukoliko se Kupac u propisanom roku ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom MŠM-a. Ukoliko MŠM iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Kupca u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti kupca i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom. Ukoliko MŠM odbije reklamaciju, dužan je da Kupca obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Ukoliko MŠM usmeno izjavljenu reklamaciju reši u skladu sa zahtevom kupca prilikom njenog izjavljivanja, MŠM nije dužan da bez odlaganja izda potvrdu o prijemu reklamacije niti da kupcu odgovori na izjavljenu reklamaciju.

Rešavanje spora

Potrošački spor može se rešiti vansudskim putem. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova (u daljem tekstu: “telo”) primenom Zakona o zaštiti potrošača. Nadležno Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje na sledećoj stranici https://vansudsko.mtt.gov.rs/adrbodies. Postupak pred telom može da pokrene Kupac samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor prodavcu, ali ne pre dobijanja odgovora na reklamaciju. Prodavac je dužan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova pred telom. Vansudsko rešavanje potrošačkog spora u skladu sa ovim zakonom može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga, a kupac može odustati od daljeg učešća u vansudskom rešavanju potrošačkog spora do okončanja postupka. Predlog za pokretanje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora dostavlja se nadležnom ministarstvu (Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija). Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća sopstvene troškove (primera radi, troškove zastupanja, putne troškove itd). Međutim, rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora. Potrošač protekom jedne godine od dana (bezuspešnog) podnošenja reklamacije gubi pravo na podnošenje predloga za vansudsko rešavanje spora. Pokretanje i vođenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, ne isključuje i ne utiče na ostvarivanje prava na sudsku zaštitu, u skladu sa zakonom. Ukoliko rešavanje sporova nije moguće na neki od napred opisanih načina, postupak se može pokrenuti pred naležnim sudom prema sedištu MŠM, odnosno po mestu prebivališta, odnosno boravišta Kupca. Na odnose između MŠM i kupca - pravnog lica, u vezi sa ostvarivanjem prava u slučaju nesaobraznosti odnosno nedostataka primenjuju se odredbe Zakona o obligacionim odnosima.