10. 9. 2020.
10. 9. 2020.
Poznati satiričar Bernard Šo poslao je tadašnjem premijeru Vinstonu Čerčilu pozivnicu za premijeru svog novog komada i napisao:
“ Povedite i prijatelja, ako ga imate.”
Na to mu je Čerčil odgovorio:
“Te večeri sam zauzet u Parlamentu.
Ali, doći ću na Vašu drugu predstavu, ako je bude.”*
Verujem da je svako od nas bio u situaciji da naiđe na zanimljivog sagovornika.
I sigurna sam da je ta komunikacija bila vredna pažnje!
Šta zapravo čini komunikaciju interesantnom i efikasnom?
Zašto neke sagovornike možemo slušati satima, a sa nekima proces komunikacije izgleda kao večnost?
Kako to da neke poruke pamtimo godinama, a druge zaboravimo čim se sastanak završi?
Komunikaciju, zapravo, možemo tretirati kao umetnost, nauku i/ ili veštinu.
Iz bilo kog ugla da krenemo, možemo se složiti da poznavanje i korišćenje alata efikasne komunikacije pruža brojne mogućnosti – da pošaljemo pravu poruku sagovorniku, postignemo uspeh u argumentaciji, ostvarimo željeni uticaj u interpersonalnim odnosima, obezbedimo prodaju, vešto pregovaramo, edukujemo, inspirišemo… jačajući lidersku poziciju u okruženju i stvarajući dugoročno dobre odnose sa klijentima, kolegama, zaposlenima!
Ako želimo efikasnu komunikaciju u svom okruženju bilo bi dobro da poštujemo određena pravila, koristimo proverene alata i često radimo samoevaluaciju naših poruka i nastupa. I, isto tako tražimo povratne informacije od drugih.
Izvor: MOĆ UVJERAVANJA, Mirela Španjol Marković
Na svom višegodišnjem putovanju kroz svet internih i eksternih komunikacija razvila sam upotrebljiv alat za kreiranje i slanje efikasne poruke u interpersonalnoj komunikaciji.
Ovaj model pripreme uštedeo mi je veliki broj koraka i omogućio kvalitetan nastup na poslovnim sastancima, konferencijama, prezentacijama…
Pozivam vas da testirate ovaj alat – odvojite malo vremena i odgovorite na sledeća pitanja:
Važno je da odgovorite na svih šest pitanja. Ona će vam omogućiti da pripremite kvalitetnu poruku i pošaljete je na pravu adresu, ostvariti željeni uticaj u interpersonalnim odnosima i pokažete da je vaša komunikacija – vaša odgovornost!
I tada će vam svaka komunikacija biti pre PRILIKA, nego prepreka!
Danijela NEDIĆ, vodeći predavač Mokrogorske škole menadžmenta u oblasti UPRAVLJANJA ODNOSIMA
UKOLIKO ŽELITE DA USAVRŠITE SVOJE KOMUNIKACIONE VEŠTINE I ČUJETE VIŠE O OVOJ TEMI PRIDRUŽITE NAM SE NA PROGRAMU
„MENADŽMENT KOMUNIKACIJA – OD OSNOVNOG DO NAPREDNOG NIVOA“
Prijavite se!