backSvi objavljeni artikli
Čemu služe povratne informacije?

Autor:

Aleksej JanicijevicAleksej Janicijevic

Čemu služe povratne informacije?

19. 1. 2020.

Čemu služe povratne informacije?

Autor:

Aleksej JanicijevicAleksej Janicijevic

19. 1. 2020.

Čemu služe povratne informacije?

Podeli na društvenim mrežama:

Čemu služe povratne informacije?

Razmislite da li možemo biti efikasni u radnom okruženju bez redovnih, kvalitetnih povratnih informacija. Mogu li naši ljudi biti efikasni u svom poslu, komunikaciji i saradnji sa kolegama/ timovima/ sektorima u radnom okruženju, ukoliko nemaju povratnu informaciju šta rade dobro, a šta treba menjati/ unaprediti?

Ne manje važno jeste i naša spremnost da primimo povratne informacije i izvučemo iz njih nešto korisno za svoj lični i profesionalni razvoj…umesto da zauzmemo odbrambeni stav i navlačimo različite maske.

Baveći se razvojem ljudskih potencijala duže vreme, uočila sam različite pristupe ovoj temi i brojna objašnjenja zašto se ne pružaju povratne informacije, poput: “Nemam vremena za to.” “To nije moj posao.” “Teško mi je da pričam o tome.” “Svako treba da zna šta mu je činiti u okviru pozicije na kojoj jeste. Zašto ja da pričam o tome?” “Ne želim da povredim kolegu.” “Nisam siguran/na da me zaposleni neće pogrešno razumeti.” “Nemam dovoljno informacija. Kad budem imao/la sve, reći ću.” “Ne volim da procenjujem druge.”

Istraživanje kompanije Ken Blachard pokazuje da su tri glavna razloga zbog kojih se ljudi opiru davanju povratnih informacija sledeća: plaše se da će se druga osoba naljuti; pokušavali su i ranije, i nisu postigli rezultate i nisu sigurni kako to efikasno učiniti.

Verujem da ćemo se složiti da je davanje povratnih informacija jedna veoma moćna veština u poslovnom svetu – pomaže ljudima da budu svesni svojih snaga i slabosti, razvijaju se, motivišu, ispravljaju načinjene greške, biraju nove pristupe u radu, imaju proaktivan pristup promenama…

I zato svako od nas ima odgovornost da ovlada ovom veštinom u cilju razvoja svojih ljudi i sebe samog!

Ukoliko se pitate, kako ćemo znati kada smo spremni za pružanje pozitivne i/ ili korektivne povratne informacije, podeliću sa vama nekoliko proverenih smernica.

Bićemo spremni za pružanje povratne informacije, ukoliko smo: Svesni da osoba, kojoj želimo pružiti povratnu informaciju, ima svoje snage i slabosti, i znamo šta je pristup koji motiviše. Opredeljeni da budemo konstruktivan učesnik dijaloga, kroz otvoren pristup, aktivno slušanje, postavljanje pravih pitanja, nastojanje da razumemo drugu stranu… Spremni da pohvalimo posvećenost, uloženi napor, motivisanost, proaktivan stav… Zainteresovani da situaciju/ problem stavimo ispred nas i sagovornika, definišemo odgovornosti i motivišemo sagovornika da upotrebi svoje snage u rešavanju nastale situacije, pri tom pružajući potrebnu podršku. Odabrali prostor i vreme koji ukazuju na želju za saradnjom, a ne teže odmeravanju pozicija/ uloga/ ega. Spremni da, u svakom segmentu razgovora, pokažemo svom sagovorniku da idemo istom stranom ulice!

U okviru OSNOVNOG MENADŽMENT PROGRAMA bićemo u prilici da diskutujemo o tome kakav je vaš pristup ovoj temi, šta su vaše snage, a šta izazovi kada treba dati/ primiti povratnu informaciju…

A onda ću vam predati kutiju sa alatom za efikasno davanje povratnih informacija različitim ciljnim grupama, kvlitetno primanje istih i pružiti priliku da sebe testirate u korišćenju svih ovih alata.

Autor: Danijela NEDIĆ Kragujevac, 9. januar 2020.

Podeli na društvenim mrežama:

Čemu služe povratne informacije? - Mokrogorska